
Masz samochód elektryczny i chcesz usprawnić proces jego ładowania w domu? Zastosowanie wysokiej jakości materiałów i podzespołów sprawia, że dostępne w naszej ofercie stacje do ładowania samochodów elektrycznych, są trwałe i odporne na działanie czynników zewnętrznych. W efekcie stanowią one inwestycję na lata.
Posiadasz samochód elektryczny lub hybrydę plug-in? Zastanawiasz się, jak skrócić czas ładowania i zminimalizować koszty? Odpowiedzią jest przydomowa stacja ładowania, zwana również wallboxem. To coraz popularniejsze rozwiązanie wśród właścicieli aut elektrycznych, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad ładowaniem – we własnym garażu, o każdej porze dnia i nocy.

Przydomowa stacja ładowania to urządzenie montowane na ścianie budynku, w garażu lub na zewnętrznym słupku, które umożliwia szybkie i bezpieczne ładowanie samochodu elektrycznego. W przeciwieństwie do standardowego gniazdka 230 V, wallbox oferuje znacznie większą moc i efektywność – dzięki czemu Twój pojazd jest gotowy do drogi znacznie szybciej.

Wybór między stacją ładowania AC, a DC , zależy głównie od Twoich potrzeb, budżetu i warunków technicznych. Oto porównanie, które pomoże Ci zdecydować:

Stacja AC (prąd przemienny)
Proces ładowania samochodu elektrycznego tego typu ładowarką jest mniej efektywny niż w przypadku zastosowania stacji DC. Kluczową kwestią jest fakt, że prądem przemiennym nie ładujemy bezpośrednio akumulatorów. Najpierw prąd przemienny (AC) musimy przekształcić na prąd stały (DC) w urządzeniu zwanym inwerterem i dopiero z inwertera „wychodzi” prąd DC , którym możemy naładować samochód. Samochody przystosowane do ładowania prądem AC z wallboxa mają na pokładzie własny inwerter. Wallboxy AC oferują moc od 3,7 do 22.
Stacja DC (prąd stały)
Proces uzupełniania energii jest znacznie prostszy. Stacja DC dysponuje odpowiednim inwerterem, dzięki temu prąd na wyjściu z takiej stacji jest już prądem DC i może już być podany bezpośrednio do akumulatorów. Stacje DC pozwalają znacząco skrócić czas ładowania – idealne dla pojazdów z dużą baterią (np. 60–100 kWh).
Domowa stacja ładowania – komfort, oszczędność i przyszłościowe rozwiązanie !
Inwestycja w przydomową stację ładowania to krok w stronę nowoczesnej i wygodnej elektro[mobilności. Choć wymaga wcześniejszych ustaleń i dopasowania instalacji, jej zalety są bezsprzeczne – to niezależność, niższe koszty eksploatacji i codzienna wygoda użytkowania samochodu elektrycznego. Jeśli zależy Ci na komforcie i chcesz realnie oszczędzać, rozważ montaż własnej stacji ładowania i zyskaj pełną kontrolę nad procesem ładowania – we własnym domu.
Jeśli posiadasz lub planujesz instalację fotowoltaiczną, to pamiętaj, że połączenie stacji ładowania z instalacją PV pozwala na maksymalne wykorzystanie wyprodukowanej energii – zamiast oddawać nadwyżki do sieci, wykorzystasz je do zasilania magazynu energii elektrycznej Twojego auta. To inwestycja, która naprawdę się opłaca.
AC (prąd zmienny) to standardowe ładowanie domowe – wolniejsze. DC (prąd stały) to szybkie ładowanie, wykorzystywane głównie w stacjach publicznych – zapewnia krótszy czas ładowania.
Tak, ale trwa to długo i nie jest zbyt efektywne. Zwykłe gniazdko ładuje bardzo wolno – pełne naładowanie baterii może zająć ponad dobę. Może nastąpić także przeciążenie instalacji.
Ładowanie z gniazdka ma sens np. dla hybryd plug-in (małe baterie: 8–15 kWh) lub gdy jeździsz bardzo mało i możesz ładować przez noc/dobę.
Nie zalecamy. Instalacja powinna być wykonana przez uprawnionego elektryka, który sprawdzi instalację, zamontuje zabezpieczenia i dopasuje parametry instalacji.
Tak! Stacje ładowania można integrować z systemem PV, co pozwala ładować auto z własnej energii elektrycznej produkowanej ze słońca we własnej instalacji fotowoltaicznej.
Nie, jeśli montaż odbywa się na prywatnej posesji i nie ingeruje w przestrzeń publiczną. W blokach i wspólnotach może być wymagane uzyskanie zgody administratora, a przy stacjach ładowania DC o większych mocach wymagane jest również uzyskanie warunków przyłączenia takiej stacji do sieci elektroenergetycznej.
Tak, wiele stacji pozwala zaprogramować ładowanie w tańszej taryfie nocnej (np. G12). To znacznie obniża koszty eksploatacji.
Samochody elektryczne nie emitują spalin lokalnie. Ponadto gdy posiadamy, możliwość zasilania energią odnawialną np. z własnych paneli fotowoltaicznych wraz z magazynem energii, ładowanie może stać się nawet zeroemisyjne.